Přidání nového příspěvku do Autoporadny

Jméno:
E-mail:
Předmět:
Zpráva:
Prosím opiště kód z obrázku. Je-li obrázek nečitelný, klikněte na něj.
Aktuality

03.05.2022Sada nářadí Fiskars zdarma ke každému vozu

Ke každému vozu Hyundai, Mazda, Fiat a Fiat Professional od nás obdržíte zdarma exkluzivní sadu nářadí Fiskars v hodnotě 5 000 Kč.

Autoporadna

Počet přísvěvků 601

Mazda 3, 2,2 nafta 136kW cca 2 roky stará Když se startuje teplý motor, tak při jeho naskočení někdy celý motor zavibruje tak, že to otřese celým autem.

Mazda 3, 2,2 nafta 136kW cca 2 roky stará Když se startuje teplý motor, tak při jeho naskočení někdy celý motor zavibruje tak, že to otřese celým autem. Při studeném startu nikdy. Při jízdě či řazení se nic neděje. Může to být ten jednohmotový setrvačník ? A uzná se záruka ? Výrobci rádi používají termín "nesprávný způsob jízdy" Předem díky za názor

Vážený pane, jeden případ s projevy, které popisujete, a na stejném voze právě řešíme a jako příčina byl určen skutečně dvouhmotový setrvačník. Pokud jsou plněny záruční podmínky, neočekával bych problém s vyřízením reklamace. V každém případě bych doporučil zajet co nejdříve do autorizovaného servisu, závadu předvést a následně uplatnit reklamaci. Jen málo věcí škodí autu tolik, jako jsou vibrace všeho druhu.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

Mám Mazdu 6 GG 1,8 sedan 2004.Má najeto 195 000km - problém s převodovkou.

Dobrý den potřeboval bych poradit mám mazdu 6 GG 1,8 sedan 2004.Má najeto 195 000km.Mám problém s řazením.Asi tak před 5 000km jsem jel do francie a při vyřazení pětky a zařazení 3 při 60km/h se převodovka vysypala.Převodovku jsem sehnal jinou a i ta zlobí stejně jako ta vysypaná.Nechci kupovat 3 převodovku není levná.Můj problém je: Auto jede tak jak má 100km-500km a zničeho nic včera jsem dojel do křižovatky a chci se rozject ale nešela mi tam dát jednička a ani dvojka zbytek kvaltů tam šel.Když se to stane tak ta řadící páka nejde ani naklonit ve směru 1,2.Moc prosím o radu.Předem děkuji Voják Jan. Chtěl jsem se ještě zeptat jestli se jde objednat CD mechanika na tuto mazdu.

Vážený pane Vojáku, bohužel musím hned na začátku napsat, že s takovou závadou, kterou popisujete, jsem se dosud v našem servisu nesetkal a ani žádná interní informace výrobce takový problém nepopisuje. Budeme tedy muset spoléhat na dedukci, abychom se pokusili dopátrat příčiny problému. Zdá se nepravděpodobné, že na obou převodovkách (Vaší původní a nyní nové) byla stejná závada, která se projevuje zasekáváním řadící páky ve směru „k sobě“. První, co je třeba pečlivě kontrolovat, je stav řadících lanovodů včetně upevnění jejich bowdenů do koncovek na straně řadicí páky, tak zejména na straně u převodovky. Lanovody totiž ovládali jak Vaši původní převodovku, tak i stávající. Přidírání lanovodu považuji za velmi nepravděpodobné, spíše bych hledal problém ve stavu koncovky lanovodu u převodovky. Nicméně za 22 let mé činnosti u značky MAZDA si pamatuji potřebu výměny lanovodů řazení pouze jako důsledek nehody. Ačkoliv to není pravděpodobné, nelze vyloučit ani problém v převodovce. Předpokládám, že druhou převodovku jste koupil někde na vrakovišti a je tedy docela dobře možné, že má najeto ještě více kilometrů než ta Vaše původní. Docela by mne v této souvislosti zajímalo, co se vlastně stalo ve Vaší původní převodovce, což jste popsal slovy „vysypala“. Co konkrétně se „vysypalo“? A zajímalo by mne rovněž, zda se něco, cokoliv, přendavalo z Vaší původní převodovky do té stávající. Osobně jsem přesvědčen o tom, že problém bude ve značně opotřebovaném palci řazení uvnitř v převodovce nebo v příliš opotřebované aretaci vidliček řazení. Tím dochází k tomu, že některá z vidliček, nejspíše 1-2, zůstane někdy mírně povytažená a palec řazení pak nelze do ní přesunout. To se na řadící páce projevuje ztvrdnutím ve směru k sobě. Domnívám se, že pokud něco neobvyklého nenajdete na lanovodu řazení, bude nutno převodovku rozebrat a podívat se, co vlastně blokování řazení způsobuje. CD Mechanika na Váš vůz objednat lze. Stojí cca 7.000,- Kč včetně DPH.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTD koupenou 2/2011, má najeto 92.000 km a odešla spojka

Dobrý den, mám Alfa Romeo 159 SW 1,9 JTD koupenou 2/2011, má najeto 92.000 km a odešla spojka. V servisu mi tvrdí, že to je spotřební materiál a že se na to ani 2 základní garance nevztahuje - u žádného auta se mi to nestalo, a to jsem ze Ceedem najezdil 230.000km a s Octaviem přes 200.000km - nikdy se mi spojka nespálila... Vadí mi, že by u tak drahého auta neměla spojka vydržet ani 150.000km - no ta bene po 15 měsících, že by člověk měl něco za opravy platit... Předem děkuji za odpověď

Vážený pane Slouko, bohužel i u námi prodávaných značek automobilů platí, že lamela spojky je, podobně jako např. brzdové destičky, považována za spotřební materiál, a proto se na ni nevztahuje záruka. U Alfy to zřejmě bude podobné a stanovisko servisu bych v tomto smyslu považoval za správné. Na druhou stranu je fakt, že ujetí 92 tis. km na lamelu spojky je poněkud málo. V dnešní době výrobce uvažuje zhruba o dvou lamelách spojky na životnost vozu. Předpokládaná životnost vozu je cca 400 tis. km a počítá se tedy, že lamela spojky by tedy měla při obvyklém zacházení s vozem vydržet asi 200 tis. km. Zdůrazňuji to slovní spojení „obvyklé zacházení“ Například častá jízda s nohou položenou na pedálu spojky dokáže snížit životnost lamely až na jednu čtvrtinu, tedy 50 tis. km. „Sportovní“ způsob jízdy, zejména rozjezdy, rovněž výrazně snižuje životnost lamely. Stejně tak například dolování vozu vlastní silou ze závěje nebo z příkopu. Jen pro srovnání: na naše soutěžním voze vydrží keramická lamela 1800 km a pak je nutná její výměna. Ale tohle asi není Váš případ, protože, jak píšete, s jinými vozy jste najel spoustu kilometrů a neměl jste se spojkou žádné problémy a jízdí styl jste asi nezměnil. Podle mého názoru jsou pouze dvě řešení Vašeho problému: 1. Uhradit opravu spojky ze svého nebo 2. Pokusit se dohodnout se servisem a nebo přímo s importérem opravu Vašeho vozu z „dobré vůle“, což znamená, mimo záruku, skutečně z dobré vůle importér nebo servis část nebo celou opravu provede na vlastní náklady. Jako rozhodující argument pro jednání lze použít srovnání Vámi ujetých kilometrů s jinými vozy, kdy problém se spojkou nenastal a je jasné, že jízdní styl jste nezměnil. V každém případě Vám ale doporučuji, abyste opravu spojky neodkládal, protože pokud spojka klouže, ničí se tím přítlačný talíř a setrvačník a pokud by byla nutná i výměna setrvačníku, o kterém předpokládám, že bude dvouhmotový, mohla by se cena opravy vyšplahat až na desítky tisíc Kč.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

Jezdit nebo nejezdit s vozidlem Mazda MPS po městě?

Dobrý den, nejprve Vám chci poděkovat za detailní komentáře a odpovědi na otázky vznesené mnou v minulosti nebo i jinými motoristy. Je to vše velmi poučné pro nadšeného řidiče- amatéra. Mám vůz Mazda 3 MPS, 9 měsíců starý, nový pořízen u Vás. Zatím najeto 27 tisíc km. Přes týden jezdím ve velkém městě, občas se posunuji v dopravních zácpách, někdy odpoledne mám cestu i po dálnicích či jiných silnicích. Radost z jízdy si mohu více dovolit o víkendech, kdy jezdím po okresních silnicích i dálnicích v CZ, velmi zřídka i v Německu. Na okruhu jsem zatím nebyl, i když mě známí lákají. Poradili byste mi, jak postupovat ohledně denního užívání vozu, najetých km atd? Jde mi o to, že mám ve velkém městě každodenně možnost jezdit i druhým ojetým horším vozem, s menší spotřebou a menšími provozními náklady, přitom mi ale bez užitku bude utíkat záruční doba Mazdy 3 roky. Měl bych si vůz Mazda MPS ponechat jen na „rekreační“ ježdění pro radost nebo delší cesty na dovolenou? Pak by se mi stalo, že uplynou 3 roky, vůz bude mít najeto jen pár desítek tisíc km a bude už mimo záruku. Což „za ty peníze“ samozřejmě nechci dopustit. Vzhledem k tomu, že s Mazdou 3 MPS je radost jezdit, mám za to, že najedu ročně více než 30 tisíc km. Nebo je správná úvaha, že má být mým cílem naopak najet co nejvíce km stále v rámci záruční doby, aby se případné vady projevily včas? Je to ale ovlivněné tím, že vůz má záruku do 3 let nebo 90 tisíc km, údajně dle toho, co nastane dříve. Pokud bych neměnil režim užívání vozu, pak z hlediska každodenního užívání vozu jistě dosáhnu lhůty 90 tisíc km už např. za 2,5 roku. Nejde mi nyní o to, že můj druhý vůz je levnější provozně. Hledisko finanční u tohoto ojetého 2. vozu nyní neposuzujeme. Jde mi pouze o posouzení samotného vozu Mazda MPS ve vztahu najetých km, záruky, případných závad, možné odhadované trvanlivosti vozu, motoru, spojky, pneu atd. Děkuji

Nejprve jedna podstatná poznámka hned na začátku mé odpovědi. Záruka na vůz MAZDA 3 MPS je jako na každý jiný vůz MAZDA buď 3 roky a nebo ujetí 100 tis.km (nikoliv pouze 90 tis. km), podle toho, co nastane dříve. Osobně se domnívám, že pro „projevení závad“ je rozhodujícím kritériem počet ujetých kilometrů a nikoliv čas. Pokud abstrahujeme od koroze karoserie a puchření gumových součástí vozu, pak vlastní plynutí času nezpůsobuje zpravidla technické závady na vozidle. Domnívám se tedy, že z hlediska projevení případných závad je zcela lhostejno, zda záruční limit 100 tis. km ujedete za dva a půl roku a nebo za tři roky. Kromě toho do stáří vozu 3 roky a do ujetí 60 tis. kilometrů lze u vozů MAZDA za poplatek, který z hlediska nákladů na provoz auta není nijak závratný, prodloužit záruku o další dva roky resp. ujetí 150 tis. km, podle toho co nastane dříve. Domnívám se tedy, že k projevení případných závad je dostatek času a není nutno s tímto faktorem příliš kalkulovat při rozhodnutí o způsobu užívání vozu. Kromě toho obecně platí, že vozy MAZDA, díky své kvalitě, mají velmi málo technických problémů. Za 22 let mých zkušeností s vozy MAZDA bych nebyl schopen potvrdit, že by se závady projevovaly až v samém konci záruční doby a nebo po záruční době. Pokud už nějaké závada nastane, projeví se zpravidla hned na počátku provozu. Je fakt, že vozy MAZDA jsou a mají být ZOOM-ZOOM. Tedy hravé, obratné, rychlé a příjemné. To Váš vůz MAZDA 3 MPS bez nejmenší pochyby je. Druhým faktem je tyto jinak svělé vlastnosti vozu se nemohou dobře projevit v kolonách v městském provozu. V koloně v ucpaném městě stojí všechny auta stejně. Kromě toho městský provoz díky obrubníkům, kanálům, zpomalovacím retardérům, časté potřebě brždění a rozjíždění atd. výrazně více namáhá podvozek auta, zvláště u sportovněji laděného podvozku, jaký má vůz MAZDA 3 MPS. Pokud byste se tedy rozhodl používat pro jízdy ve městě jiný vůz, domnívám se, že z hlediska záruky vozu se tímto rozhodnutím o nic nešidíte. Na druhou stranu i MAZDA 3 MPS funguje v městském provozu dobře a neuděláte chybu, pokud ji budete i v městském provozu denně používat. Máte tedy naprosto svobodnou volbu a v tomto smyslu Vaše rozhodnutí bude vždy správné. Protože ale dobře vím, jak MAZDA 3 MPS skvěle funguje na klikaté okresce a jaký je v tom okamžiku požitek takový vůz řídit, na Vašem místě bych spíše pro městský provoz používal jiný vůz a MAZDU 3 MPS bych se snažil co nejvíce využívat k jízdám mimo město, kdy její vlastnosti vyniknou daleko nejvíce.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

Zajímalo by mne zda po přerušení jizdy v okamžiku kdy dochází k regeneraci a po opětovném zahájení jízdy dojde k dokončení této regenerace?

Jak jsem již psal jsem majitelem vozu MAZDA 6 2.2, 132kW r.v.03/2011, který je vybavený DPF filtrem. Zajímalo by mne zda po přerušení jizdy v okamžiku kdy dochází k regeneraci (, která je prováděna ŘJ nezávisle na řidiči a lze ji vytušit pouze ze sledování hodnot okamžité spotřeby) a po opětovném zahájení jízdy dojde k dokončení této regenerace?

Pokud právě probíhá regenerace filtru DPF a dojde k přerušení jízdy, resp. přesněji k vypnutí motoru, pak po jeho opětovném nastartování nedojde k dokončení této regenerace. Výrobce vozu s tím ale počítal a lze si to představit tak, že takto vzniklé „nedodělky“ se postupně střádají ve filtru a v okamžiku, kdy množství znečištění dostoupí kritické hranice, rozsvítí se na palubní desce žlutá kontrolka DPF a rozběhne se regenerace filtru DPF, o které je řidič právě prostřednictvím žluté kontrolky informován a měl by tedy dodržet předepsaný režim jízdy, který je popsán v návodu k obsluze vozu. (Jen pro oživení: jízda s otáčkami nejméně 2000 min-1 a při rychlosti alespoň 40 km hod-1 po dobu alespoň 10 až 15 minut, když regerece proběhne, kontrolka zhasne). Pokud ani tehdy nedojde k úplné regeneraci filtru DPF, třeba proto, že řidič musel zastavit a vypnout motor dříve a nebo takovou jízdu neumožňovala aktuální dopravní situace, zase zbude nějaký nedodělek a situace se opakuje. Když ale znečištění filtru bude už příliš veliké, žlutá kontrolka DPF se rozbliká, což informuje řidiče o tom, že je nutno zajet do autorizovaného servisu MAZDA a nechat provést počítačem řízenou regeneraci filtru DPF. Jinými slovy: není nutné sledovat okamžitou spotřebu a z ní dedukovat, zda právě probíhá regenerace. Ale je vhodné, aby při rozsvícení kontrolky DPF byl režim pro úplnou regeneraci filtru dodržen. A když ani to se nepodaří, pak je třeba počítat s tím, že v jistém okamžiku se kontrolka DPF rozbliká a bude nutno dojet do servisu.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

Jsem majitelem vozu MAZDA 6, který je vybavený DPF filtrem. Musel jsem navštívit servis Mazda jelikož začala blikat kontrolka DPF.

Jsem majitelem vozu MAZDA 6 2.2, 132kW r.v.03/2011, který je vybavený DPF filtrem. Před nedávnem jsem musel navštívit servis Mazda jelikož začala blikat kontrolka DPF. V servisu byla provedena řízená regenerace DPF. Vůz je po výměně oleje cca.2000km, a celkově má najeto 41500km. Je normální, že při tak málo km po výměně a celkovém stavu km je nutné provádět řízenou regeneraci? Podotýkám, že převážně jezdím mimo město, převážně po dálnici.


Musím s Vámi souhlasit v tom, že řízená regenerace DPF filtru při stavu ukazatele ujetých kilometrů 41500 je poněkud neobvyklá. Na druhou stranu musím ale konstatovat, že už jsme v našem servisu měli obdobné případy, jeden dokonce již po ujetí cca 15000 km. Nicméně počet těchto případů je zcela marginální, v našem případě konkrétně cca 5 případů z 250 vozů. DPF filtr odstraňuje pevné částice z výfukových plynů. Naprostá většina těchto pevných částic jsou saze. Pokud tedy byla nutná řízená regenerace již při ujetí 41500 km, je nutno si odpovědět na otázku, proč v těchto kilometrech vytváří motor Vášeho vozu nadměrné množství sazí. Ty důvody jsou dva: buďto nevhodné (nekvalitní) palivo a nebo špatně seřízený motor, zejména problém vstřiků resp. čerpadla. Dle našich stávajících zkušeností je prvotní zpravidla nekvalitní palivo, důsledkem jsou pak přidřené vstřiky a výsledkem pak vysoký obsah sazí ve výfukových plynech a zpravidla i velmi zanesený EGR ventil. Ještě existuje jedna možnost, proč se rozblikala kontrolka DPF filtru. Pokud by při servisní prohlídce v servisu došlo náhodou k opomenutí při nulování počítadla ujetých kilometrů při výměně motorového oleje, může být právě tato skutečnost důvodem k rozblikání kontrolky DPF.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

Poslední dobou u svého vozu pozoruji, že při o něco prudším přidání plynu dojde k cuknutí (škubnutí, trhnutí) vozu.

Dobrý den, dle vaší nabídky na autoporadnu se na vás obracím s následujícím dotazem ohledně mé Mazdy CX-7 r.v. 2007 2,3 benzín, manuální převodovka, nové v ČR, najeto 56.000km: - poslední dobou u svého vozu pozoruji, že při o něco prudším přidání plynu (nebo v režimu tempomatu, kdy vůz začne rychleji zrychlovat na nastavenou rychlost) dojde k cuknutí (škubnutí, trhnutí) vozu a po relativně delších jízdách s častějším řazením je po odstavení vozu cítit z motorového prostoru zápach jako když se něco "připaluje". Z toho laicky dedukuji (vám jako odborníkům by můj popis chování vozu by měl říci více), že by se mohlo s největší pravděpodobností jednat o závadu spojky a to i vzhledem ke zkušenostem s odobnou závadou jiných majitelů tohoto vozu, která je jimi celkem často popisována v internetových diskusích o tomto voze. Je má dedukce správná a je u Vás dost známa a relativně často opravována závada spojky u CX-7? Nezdá se mi, že by spojka u tohoto typu vozu byla (podle všech informací které k tomu mám) kulantně řečeno předimenzována :-(. Pokud se opravdu jedná o spojku otázkou zůstává v jaké případně fázi je závada na mém voze (zda by případně stačila jen výměna spojkové lamely, ložiska a přítlačného kotouče, nebo by se jednalo už i o nutnou výměnu dvouhmotového setrvačníku). Předpokládám, že pro správnou specifikaci závady a případné potvrzení mé dedukce druhu závady by bylo potřeba k Vám vůz přistavit na projetí, s tím že zda by bylo nutno vyměnit i servačník by se ukázalo až po rozebrání spojky, že? Kolik asi by stála případná výměna jen spojkové sady (lamela, přítlačný kotouč a ložisko) nebo spojkové sady včetně setrvačníku a jak dloho by oprava asi trvala ? S pozdravem Jiří Hon

Vážený pane Hone,

na své otázky si v podstatě odpovídáte sám. A správně. Je fakt, že spojka vozu MAZDA CX-7 rozhodně není předimenzovaná, což je ale obecná tendence konstruktérů dnešních automobilů, protože musí šetřit výrobní náklady a musí šetřit hmotnost vozu. Současně musím konstatovat, že až tak dramatický počet oprav spojky u benzinových CX-7 v našem zastoupení neevidujeme. Spíše je to otázka těžké nohy na plynu a u někoho i levé nohy položené na spojce. Nakonec všichni zákazníci, kterým jsme spojku na CX-7 u nás měnili, připustili, že plně využívají výkon vozu a občas za to "zatáhnou". Pro takové zákazníky dodává MAZDA modifikovanou lamelu, ale ta je samozřejmě dražší. O stavu lamely si lze udělat orientační obrázek laicky a bez rozebírání. Tak, jak se opotřebovává lamela spojky, se totiž mění moment záběru spojky na pedálu. Pokud pedál spojky zabírá až nahoře, svědčí to o opotřebované lamele a je nutno ji vyměnit. Pokud tedy spojka Vašeho vozu klouže, což lze dovodit podle typického zápachu spáleného obložení po jízdě, je třeba okamžitě přistoupit k opravě. Výměna přítlačného talíře a nedej pánbůh i dvouhmotnostního setrvačníku je totiž přímo závislá na tom, jak moc a jak dlouho spojka klouzala. Čím déle a čím častěji bude lamela klouzat, tím pravděpodobnější je pak nutnost výměny obou těchto dílů. Pokud už spojka klouže za běžné jízdy po pouhém razatním přidání plynu, je nutnost výměny setrvačníku více než pravděpodobná. Ceny ND: Setrvačník – 36.882,- Přítlačná pružina – 5.771,- Ložisko – 1.132,- Lamela lepší – 14.111,- Lamela serie – 5.898,- Všechny ceny jsou uvedeny s DPH. Doba potřebná na výměnu je 8 hodin čistého času práce s tím, že skutečně teprve po rozebrání lze s jistotou rozhodnout, jestli se bude či nebude měnit přítlačný talíř a eventálně i setrvačník. Ten zpravidla dealeři nedrží na skladě a čekalo by se na něj do druhého dne. Vždy je dobré počítat s tím, že při výměně spojky budete bez auta tři pracovní dny. Pokud tedy jezdíte okolo nás, nebo to k nám nemáte daleko, můžete se kdykoliv, bez objednávání, zastavit. Provedeme zdarma ještě jednu zkoušku bez rozebírání a na jejím základě už bude možné rozhodnout. Na případnou opravu byste se samozřejmě pak musel objednat.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

Jaký je interval prohlídek s výměnou mot. oleje v závislosti na počtu ujetých km ročně?

Mám zájem o zakoupení vozidla Mazda CX-5. S ohledem na poměrně nízký počet ujetých km ročně 5-6000 se ptám. Jaký je interval prohlídek s výměnou mot. oleje? Jeden rok nebo dva, dle ujetých km?

U vozu MAZDA CX-5 platí pro výměnu oleje stejné pravidlo, jako u naprosté většiny vozu značky MAZDA. Tedy výměna oleje v motoru je předepsána v intervalu 20000 km a nebo po roce, podle toho, co nastane dříve.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

12 letá záruka na karoserii

Dobrý den, jak víte mazdy a koroze je jedno a to samé slovo :) mam M6 rv 2003 a koroze začína být už i vidět pomalu. Díval jsem se na záruční dobu na karoserii je 12 let. Je možné to někde reklamovat a uspět? Děkuju za odpověď.

S pozdravem Jan Olšar

Vážený pane Olšare,

vozy MAZDA z let 2003 až 2008 se nás v tomto smyslu skutečně hodně natrápily a jenom naše zastoupení jich opravilo hodně přes sto.
O tom, zda korozi Vašeho vozu lze či nelze řešit reklamací a následnou garanční opravou, rozhoduje to, jestli byly či nebyly plněny záruční podmínky. Konkrétně ve Vašem případě to znamená, jestli byly prováděny pravidelné roční prohlídky karoserie a jestli závady, které byly při nich zjištěny, byly řádně a prokazatelně odstraněny. Pokud tomu tak je, nebude s reklamací a následnou záruční opravou žádný problém. Pokud tedy můžete, přijeďte (není třeba se u nás v tomto případě objednávat) s Vaším vozem k nám do Plzně. Náš servisní technika Váš vůz podrobně prohlédne, pořídí fotodokumentaci koroze, zkontroluje garanční knížku a všechny tyto informace pošle importérovi k rozhodnutí. Jak jsem již výše uvedl, pokud bude garanční knížka v pořádku, dá se skoro s jistotou očekávat rozhodnutí kladné. Pokud to do Plzně máte daleko nebo si nejste jist výsledkem, můžete nám zaslat fotografie Vašeho vozu, ze kterých bude patrný rozsah koroze, a skenovou kopii garanční knížky na adresu servis.mazda@aspekta.cz a na základě těchto dokumentů jsem Vám schopni sdělit, s jakou pravděpodobností lze podle našeho názoru při reklamaci uspět.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

Na Mazdě Premacy se mi rozsvítila kontrolka ABS a kontrolka brzd. V čem by mohl být problém?

Na Mazdě Premacy se mi rozsvítila kontrolka ABS a kontrolka brzd. V čem by mohl být problém?

Problém bude pravděpodobně ve vadném fungování systému ABS. Doporučuji provést na vozidle diagnostiku, která přesně určí příčinu problému. Nejčastějším zdrojem problémů jsou vadné snímače ABS, popřípadě jejich kabeláž.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

Počet přísvěvků 601