Přidání nového příspěvku do Autoporadny

Jméno:
E-mail:
Předmět:
Zpráva:
Prosím opiště kód z obrázku. Je-li obrázek nečitelný, klikněte na něj.
Aktuality

03.05.2022Sada nářadí Fiskars zdarma ke každému vozu

Ke každému vozu Hyundai, Mazda, Fiat a Fiat Professional od nás obdržíte zdarma exkluzivní sadu nářadí Fiskars v hodnotě 5 000 Kč.

Autoporadna

Počet přísvěvků 601

Jak správně zacházet s Mazda 3 MPS

Vážení, poraďte mi prosím ohledně správných otáček motoru Mazda 3 MPS. Pokud jedu „dle chuti“, občas je spotřeba velmi vysoká (pokud se střídá jízda „volná“ a jízda mezi rychlostními omezeními). Občas ne (pokud člověk jede po někt. okreskách v ČR či dálnicích v Německu, kde se nemusí obávat překročení rychl limitů). Používám- li tempomat, ne vždy platí jet co nejpomaleji na nejvyšší rychlostní stupeň. Občas ale vidím, že po rovině např. na 6-ku při rychlosti 80-90 km/h jsou otáčky kolem 2000/min. Nejezdím tak dlouho, jen vždy pár km, pokud provoz dovolí. Je to správné pro tento vůz, prosím? Abych tento silný motor „nepodtáčel“? Pod kolik nemají otáčky klesnout při jízdě ustálenou rychlostí na rovině? Ohledně zahřívání turba- zahřívat lépe pomalou jízdou nebo mohu motor nechat běžet na volnoběh bez pohybu vozu a po zahřátí teprve jet „dle chuti“- ostřeji? Liší se v tomto případě Vaše doporučení v mrazech a v letních vedrech? Opět z hlediska životnosti turba a motoru obecně.Děkuji.

Vážený pane doktore, obecně se u turbomotorů není třeba podtáčení motoru příliš obávat. Právě funkce turba umožňuje míti k dispozici slušný výkon a slušný kroutící moment v širokém spektru otáček, zatímco atmosférický motor mívá zpravidla správný výkon a kroutící moment posazen do výrazně vyšších otáček a navíc pouze do jejich úzkého rozmezí. Pokud si zpětně promítnete naše společné ježdění na polygonu v Bělé se závodním vozem, uvědomíte si, že Jirka při své jízdě motor vozu nijak zvláště nevytáčel, jezdil někde okolo 4500 minut na -1 a přitom to byla pěkná “střelba“. Jet na šestku s Vašim vozem při otáčkách plus mínus 2000 min na -1 považuji za naprosto běžné, správné a nijak tím motoru, ani turbu neubližujete, naopak, prospíváte tím své kapse, neboť tam někde bude ležet bod minimální měrné spotřeby paliva. Případné podtočení motoru se projevuje detonačním spalováním, lidově klepáním, motoru a to je velmi škodlivé. Toto klepání je jasně slyšitelné a je třeba se mu vyhnout. (Tím, že okamžitě přeřadíte o stupeň níž.) Dnes jsem zkoušel jednu M3 MPS a motor na šestku zaklepal až při prudké akceleraci z 900 minut na -1, tedy prakticky z volnoběhu a myslím, že se při běžné jízdě do této situace nedostanete, protože řidičský cit a instinkt Vám nedovolí z takhle nízkých otáček prudce akcelerovat. Pokud by slyšitelnost klepání nebyla zcela zřetelná, dá se laicky říci, že turbomotor (pokud si odmyslím turboefekt) musí akcelerovat plynule a hned. Pokud se motor na zařazený vyšší stupeň rychlostní stupeň nějakou dobu „sbírá“ a nechce se ochotně vytáčet, hrozí podtočení, tudíž klepání a je třeba okamžitě přeřadit o stupeň níž.

Vůz vždy zahřívejte jízdou, nikdy ne stáním na místě. To platí obecně a pro turbo zvlášť. Pokud si vzpomínáte, při jedné z našich jízd jsem Vám řekl, že plný výkon, tedy ostřejší jízdu, budu chtít po voze až tehdy, že bude dokonale ohřátý. Je jasné, že za mrazu to bude trvat o něco déle než ve vedru A nejde ani zdaleka jen o zahřátí motoru. Zahřát se musí i převodovka, ale zejména brzdy, tlumiče a pneumatiky. Přitom motor a turbo se zahřívá nejrychleji. Ale plný výkon motoru vyžaduje stoprocentní jízdní vlastnosti vozu a ty Vám poskytnou pouze ohřáté tlumiče atd. Jinak řešeno: vůz zahřívejte vždy jízdou a to jak nejdéle to okolnosti dovolí. Čím déle, tím lépe. Obecná rada, jak dlouho, neexistuje. Ale pokud to převedu do sportu, pomohl bych si takhle: Jistě jste si všiml, že naprostá většina automobilových disciplín zná pojem warm up. Tedy projetí okruhu jednou dokola před startem na ohřátí vozů a sebe. Dejme tomu, že většina závodních okruhů je dlouhá cca 5 kilometrů. Takže minimum vzdálenosti pro ohřátí vozu je právě oněch 5 kilometrů a pak lze vůz postupně více zatěžovat. To minimum proto, že za pět kilometrů se neohřejí pneumatiky, což, jak jistě víte, je ve sportu řešeno externím nahříváním pneumatik před startem. Takže za optimální vzdálenost pro prohřátí vozu považuji cca 10 až 15 kilometrů jízdy.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

Zrychlení Mazdy 3

Dobrý den, vážení, jedu si onehdy svou Mazdou 3 MPS po podkrkonošských silničkách, točím se v zatáčkách s více auty za nákladním vozem, který se nám nedaří předjet. Najednou vidím krásný vůz! Když přijel blíž, poznal jsem, že to je Mazda 3 normální verze, ale vypadal téměř jako má MPS-ka, ve stejné barvě, velmi zdařilý design, výtvarně vyčníval z šedi celé kolony všech ostatních vozů. Co bych se ale chtěl zeptat: ani já se silným vozem jsem si netroufl předjíždět do zatáček nebo na krátkém úseku okresní silnice. Ne tak řidič dotyčné Mazdy 3. V místě, kde bych já to ani nezkoušel, na krátké rovince, „na to šlápl“ a předjel nákladní vůz manévrem téměř nebezpečným. Nemohl mít nějakou zvláštní úpravu motoru, prosím? Nejednalo se ani o vůz s odstraněným logem MPS, neměl vstup do chladiče atd. Překvapilo mě jen zrychlení toho vozu- připadalo mi subjektivně rychlejší než zrychlení mé MPS-ky? Výchozí rychlost té Mzady 3 nemohla být vyšší než 30-40 km/h, šlo o jízdu za starou liazkou s nákladem směrem do hor v Podkrkonoší (silnice do kopce). Tohle kdybych zkusil já, musel bych jet na dvojku, abych to držel v otáčkách, což by se zase ničil motor. A z trojky bych takhle výrazně nikdy nezrychlil bez zpoždění způsobeného turbo efektem. Byl to asi dieselový motor se „zátahem odspodu“? Děkuji

Vážený pane doktore,

moje odpověď na Vámi položenou otázku bude vysloveně spekulativní, protože jsem u popisované situace nebyl a relativní rozdíl v rychlostech (neboť i Vy jste se pohyboval) se vždy velmi špatně odhaduje. Protože i já jsem každodenním účastníkem silničního provozu a vidím, co se děje na našich silnicích, spíše se domnívám, že ten dotyčný s M3 měl nižší úroveň rozlišení nebezpečí. My soutěžáci tomu říkáme, že měl nízkou lebku a byl tedy nízkolebečník. To nemá s výkonem motoru nic společného a možná šlo skutečně pouze o riskantní jízdu. Ale mohlo jít klidně o domorodce, který situaci na této silnici dobře znal a třeba ze svého pohledu viděl, že může zdánlivě riskantní předjížděcí manévr provést. Netroufám si ho jakkoliv soudit. Samozřejmě mohl mít „zaloveno“ v motoru. Mohl mít třeba i menší kola, čímž zkrátil převodovku, což mu umožnilo rychleji akcelerovat. A nebo využil starý jezdecký trik, vycházející z toho, že čas pobytu na protisměrné straně vozovky je třeba z bezpečnostních důvodů zkrátit na minimum. Trik spočívá v tom, že začnete prudce akcelerovat ještě na své straně vozovky za předjížděným vozem a v jeho závětří a teprve pak vyjedete do protisměru. ALE POZOR!!! Chce to dobrý odhad vzájemných rychlostí, aby nedošlo ke kontaktu se zadní částí předjížděného vozu. Ale je to velmi účinné, dá se tím zkrátit čas strávený v protisměru až o polovinu. Z pohledu z venku to vypadá, jako by předjíždějící vůz vystřelil před předjížděný, aby se stejně rychle pak zařadil před něj. Možná mohlo jít o tento případ. Možná ten řidič skutečně pospíchal a třeba pravou nohou držel plyn a levou nohou přibržďoval vůz. (musel by mít přitom vypnutý systém TCS). V okamžiku, kdy se rozhodl předjíždět, pustil brzdu a protože měl turbou nafouknuté, auto vyrazilo jako střela, protože tímto způsobem obešel řidič čas ztracený turboefektem. Auto ale při takové jízdě doslova úpí, protože brzdami přebržďuje výkon motoru. Anebo prostě využíval svých znalostí a výkonu svého vozu, aby všem ukázal jak MAZDA jede. I já jsem na vrcholu své soutěžácké „slávy“ měl jako tréninkový vůz malou, nenápadnou, třídveřovou MAZDU 323. Ale byl to vlk v rouše beránčím, neboť vůz skrýval dvoulitrový turbomotor výkonem těsně pod 300 koní. A ještě dnes si dokážu vzpomenout na velmi příjemný pocit, když na mne někde dorážel řidič výkonného BMW (většinou se zatmavenými skly, to jistě znáte) a stačilo šlápnutí na plyn a z dorážejícího byl pouhý divák s protaženým a kyselým obličejem.

Domnívám se ale, že prvním kritériem jízdy je dojet bezpečně do cíle jízdy a teprve pak nastupuje kritérium času. Když jsme spolu jezdili Vaším vozem v Praze, myslím, že jsem Vás dostatečně přesvědčil o tom, že Váš vůz MAZDA 3 MPS skutečně jede a na technické silnici plné zatáček nemá v dynamice jízdy moc konkurentů a ve své katgegorii určitě žádného. Ale ve smyslu výše popsaných kritérií jej využívejte ke svému potěšení tak, jak Vám bude milé a přirozené. Tedy ZOOM-ZOOM. V silničním provozu totiž není nic horšího než přecenění svých vlastních schopností a přecení možností svého vozu. 

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

Děkuji Vám za vynikající zodpovídání všech dotazů a přeji Vám další úspěchy, Dr. Kraus

Děkuji Vám za vynikající zodpovídání všech dotazů a přeji Vám další úspěchy, Dr. Kraus

Děkujeme.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

Problem u mazdy xedos 9 se zadnim natačenim nápravy

Dobrý den, problem u mazdy xedos 9 se zadnim natačenim nápravy. na jednu stranu jakoby zatačí a když přetočíme na druhou stranu na heveru tak kole cukají a až po chvili se natočí, ale na stejnou stranu..ne na druhou jak bych očekával při druhém rejdu. nevím co s Tím.

Domnívám se, že bez prohlídky vozu v servisu, který je znalý konstrukce Xedosu 9, nebude jednoduché tuto závadu odstranit. AWS na Xedosu 9 je poměrně velmi složité zařízení a to jak elektronicky, tak i mechanicky a hydraulicky. Funguje to tak, že do rychlosti asi 40 km/hod se zadní kola natáčí proti směru natočení předních kol (tedy zmenšuje se poloměr zatáčení a usnadňuje to zejména parkovací manévr). V rychlosti nad 40 km/ hod pak řídící jednotka změní režim a zadní kola se natáčí souhlasně s natočením předních kol. Vozidlo pak snáze a rychleji vybočuje do strany, což usnadňuje zejména předjížděcí manévr.

Obávám se, že závada bude spočívat právě v oné elektronické části řízení, která na základě rychlosti jízdy dává povel ke směru natáčení kol. Ale ani mechanickou či hydraulickou závadu nelze vyloučit. Bohužel v naší dvacetileté praxi jsme se zatím s podobnou závadou, kterou na X9 popisujete, nesetkali. Ještě by bylo možná dobré popsat, jak se tato závada projevuje za jízdy, mimo hever. Můžete s námi komunikovat přímo na mailu servis.mazda@aspekta.cz.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

U Mazdy 3 MPS občas se mi při rozjíždění ozývá cvakavý, sotva slyšitelný zvuk jakoby ložisek z přední nápravy

Dobrý den, pánové, u Mazdy 3 MPS občas se mi při rozjíždění ozývá cvakavý, sotva slyšitelný zvuk jakoby ložisek z přední nápravy. Je to i při jízdě po rovné ulici. Pokud se v blízkosti vyskytuje zvuk motoru jiného auta atd, nic není slyšet. Syn, s hudebním sluchem, si toho všiml vícekrát než já se stárnoucíma ušima, ale pokud mě upozorní a zaposlouchám se, je to tam slyšet. Jako občasné, nevím zda přerušované či někdy slyšitelné a někdy neslyšitelné (výška, síla, frekvence tonu) vrzání či cvakavé skřípání. Ozývá se to myslím i při jízdě na neutrál, nezesiluje, pokud přidám více plynu. Nesouvisí to ani se zatáčením. O co by mohlo jít, prosím? Při vyšších rychlostech není nic slyšet i díky valivému hluku pneu, aerodynamickému odporu auta a konečně i zvuku motoru. Nejvíce to pozoruji, pokud v tichém osamělém ránu kolem 05:00 vyjíždím do práce. Dále je to slyšet blízko zaparkovaných aut či jízdě podél zdi, betonového dělicího pruhu atd, kdy se zvuk ložisek(?)odráží lépe až do mých uší. Díky, VK

Vážený pane doktore, obdobně, jako zatím nelze přes internet stanovovat přesné diagnózy u lidí, nelze ani zcela bezpečně posoudit, co je zdrojem těchto nepatřičných zvuků na Vaše voze. Nicméně na základě toho, co popisujete, bych si troufl vyloučit ložiska kol. Jejich typickým projevem je hučení, které sílí s rychlostí jízdy (tedy přesněji s rychlostí otáčení kola) a výrazně sílí v zatáčkách, kde kromě hmostnosti vozu ložisko zatěžuje přesun těžiště vozu díky odstředivé síle a zvýšený odpor zatočeného kola. Dále bych si troufl vyloučit nějaké závažné poškození nápravy či tlumiče, protože zvuky, které vznikají důsledkem těchto závad, bývají jasně slyšitelné. Spíše se domnívám, že by mohlo jít o funkční zvuky, protože při pohybu nápravy na nerovnostech vozovky dochází k neustálému pohybu ramene, tlumiče a stabilizátoru a tento pohyb samozřejmě vytváří hluk. Soudím tak z Vaší poznámky, že zvuky jsou slyšitelné nejvíce ráno (tedy za relativního klidu okolí) a podél bočních překážek, které, jak správně píšete, odráží zvuky zpět do vozu. Zdrojem zvuku by mohl být i vrzající silentblok spodního ramene nebo upevnění stabilizátoru a nebo tyčka stabilizátoru. V úvahu přichází i nepřesné uložení pružiny ve svém lůžku. Pokud se zvuky nebudou měnit a nebudou sílit, bezpečně to vydrží až do příští servisní prohlídky. Svezeme se spolu a pokusíme se společně příčinu zvuků identifikovat. Pokud byste měl špatný pocit z jízdy nebo pokud by zvuky sílily nebo se nějak měnily, zastavím se u Vás při mém nejbližším průjezdu Prahou. V takovém případě mne zavolejte a domluvíme se.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

Dobrý den, potřeboval bych vědět jestli můžu na svou Mazdu 323F r.v. 1999 použít pneu o rozměru 185/55 R15?

Dobrý den, potřeboval bych vědět jestli můžu na svou Mazdu 323F r.v. 1999 použít pneu o rozměru 185/55 R15, poradíte?

Bohužel Vám musím sdělit, že pneumatiky o rozměru 185/55 R15 na Váš vůz namontovat legálně nejdou. Pro Váš vůz jsou homologovány pouze pneumatiky rozměru 185/65 R14 na discích 5,5j x 14", ET 45 a alternativně rozměr 195/55 R15 na discích 6j x 15" , 6,5j x 15" nebo 7j x 15", vždy ET 45. Pokud byste trval na montáži pneumatik rozměru 185/55 R15, bylo by nutno prostřednictví kteréhokoliv autorizovaného dealera MAZDA včetně nás požádat firmu SCC s.r.o.o výjimku na tento rozměr pneumatik. Dotazem u nich jsem dnes zjistil, že by takovou výjimku udělili. Ale stojí to 3.000,- Kč plus zápis do velkého TP na dopravním úřadě, což stojí asi 50,- Kč plus poštovné.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

Dobrý den, mohu vás poprosit o upřesnění co musím nechat vyměnit aby přestalo vrzání na předku při velkých teplotách a i při delší jízdě?

Dobrý den, mohu vás poprosit o upřesnění co přesně musím nechat vyměnit aby přestalo to vrzání na předku při velkých teplotách a i při delší jízdě. Děkuji

Na obdobný dotaz už jsme v rámci autoporadny odpovídali. Zdrojem těchto nepříjemných zvuků je gumové uložení stabilizátoru do přední nápravnice. Přední skrutný stabilizátor je zařízení k výraznému zlepšení jízdních vlastností vozu. Je to pružná torzní tyč vyrobená z pružinové oceli, která je pohyblivě uložena ve dvou bodech na nápravnici a pak na každém konci je připojena přes tyčky se dvěma kulovými čepy ke spodním ramenům. Funguje to tak, že když se například levé kolo dostane nad díru na silnici, brzdí jeho pád do této díry kromě tlumiče i pravé kolo právě přes stabilizátor. Hlavně se ale funkce stabilizátoru projevuje v zatáčkách. V každé zatáčce je vnější kolo zamačkáváno do podběhu a naopak vnitřní kolo le z podběhu zvedáno. Důsledkem toho dochází k naklánění vozu v zatáčkách. A právě stabilizátor výše popsaným způsobem toto naklánění odstraňuje nebo snižuje. K odstranění nepříjemného vrzání je třeba vyměnit gumové uložení stabilizátoru na nápravnici za modifikované.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

Mám M6 DI 105 kW r.v. 11/2007 s DPF a v současné době mám spotřebu 8litrů. Dá se s tím něco dělat. Najeto mám 140.000 km.

Mám M6 DI 105 kW r.v. 11/2007 s DPF a v současné době mám spotřebu 8litrů. Dá se s tím něco dělat. Najeto mám 140.000 km.

Je fakt, že spotřeba 8 litrů nafty na 100 km je u tohoto motoru poměrně vysoká. Při běžném používání vozu by se měla pohybovat někde okolo 6 litrů na 100 km a i naše firemní vozy, vybavené tímto motorem, takovou spotřebu dlohodobě skutečně vykazují. Bude tedy třeba se zamyslet nad tím, jaké hlavní faktory ovlivňují spotřebu paliva. Jsou tři: 1. způsob používání vozu; 2. kvalita používaného paliva a 3. technický stav motoru resp. vozu.

Ad1. Kromě rychlosti jízdy, která spotřebu výrazně ovlivňuje přímo úměrně, je nutno do způsobu používání vozu zahrnout i délku jízd. Délka jízd naopak ovlivňuje spotřebu nepřímo úměrně. Zejména při jízdách na krátké vzdálenosti nestačí dojít k dokonalému prohřátí motoru a motor pracuje v režimu nedokonalého spalování, čímž dochází ke zvýšené kouřivosti. Proto je daleko častěji v činnosti filtr pevných částic, resp. častěji probíhá jeho regenerace, která výrazně zvyšuje spotřebu paliva. Princip regenerace DPF totiž spočívá v tom, že část paliva se vstřiku je do válce až při otevřeném výfukovém ventilu a toto palivo se pak samozřejmě nespotřebuje k pohonu vozu, ale spálí se z hlediska jízdy zcela neproduktivně ve filtru DPF. Čím častěji k regeneraci dochází tím více spotřeba vozu pochopitelně roste. Ad2. Nekvalitní nafta může o něco snížit výkon motoru, takže je nutno více „šlapat na plyn“, ale hlavně opět zvyšuje kouřivost motoru a dochází k procesu častější regenerace DPF, kterou jsem popsal výše. Ad3. Stejného výsledku se dosáhne i špatně seřízeným čerpadlem a přidřenými vstřiky. Spotřebu ale zvyšují i podhuštěné pneumatiky, neseřízené brzdy atd.
Jsem přesvědčen o tom, že jeden z těchto vlivů a nebo jejich kombinace bude i příčinou zvýšené spotřeby Vašeho vozu.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

Dobrý den, mam dotaz zda mazda nevyrábí, nebo nedodává JEDNOHMOTNÝ SETRVAČNÍK?

Dobrý den, mam dotaz zda mazda nevyrábí, nebo nedodává JEDNOHMOTNÝ SETRVAČNÍK, jako alternativu dvouhmotného? Na model Mazda 6 , mzr-cd, 100kw, diesel, rok 2004 ? diky za odpověd Svoboda M.

Vážený pane Svobodo, Mazda, bohužel, jednohmotový setrvačník na M6 nedodává a ani z jiných zdrojů o takové alternativě nevím.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

Mazda CX5 problém s přepnutím světel z tlumených na dálková.

Dobrý večer,můj kamarád si koupil Mazdu CX5.Má najeto 2000 km a nemuže přepnout z tlumených světel na dálkové světla. Jen muže použít světelnou houkačku. V Mazdě mu řekli, že se dálková světla přepínají automaticky. Když je tma tak jezdí na světelnou houkačku nebo na tlumená světla. Nebo se musí něco nakodovat??? Děkuji za odpověd

Vážený pane Krátký, pomoc v případě Vašeho kamaráda je velmi jednoduchá. Zřejmě nebyl dobře seznámen s obsluhou vozu při jeho přebírání u prodejce. Osvětlení vozu MAZDA CX-5 se ovládá takto: pokud otočíme volbu osvětlení na režim AUTO, funguje to pouze jako denní osvětlení. To znamená, že svítí pouze tlumená světla a nelze je přepnout na dálková. Tuto funkci AUTO lze ještě naprogramovat tak, že pokud si koupíte jako originální příslušenství přídavná světla pro denní svícení, pak se po setmění automaticky rozsvítí tlumená světla, ale stále nejdou přepnout světla dálková. Při jízdě v noci je třeba otočit spínač světel do polohy „svícení“ (symbol světel na vypínači). V této poloze svítí tlumená nebo dálková světla a normálně je mezi sebou budete přepínat. V této poloze funguje i automatické zařízení, zabraňující tomu, abychom oslnili protijedoucího řidiče. Funguje to tak, že pokud necháme zapnutá dálková světla a čidlo zjistí, že jede protijedoucí vůz, dojde automaticky ke ztlumení svitu dálkových světel. Až protijedoucí vůz mineme, začnou dálková světla svítit opět plnou intezitou. Tedy nedochází při tom k přepnutí na tlumená světla a zpět, ale pouze ke ztlumení svitu dálkových světel. K Vašemu telefonickému dotazu je odpověď ještě jednodušší. Integrovaná navigace ve voze MAZDA CX-5 nemá volbu českého jazyka a v dohledné době ji mít ani nebude.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

Počet přísvěvků 601