Přidání nového příspěvku do Autoporadny

Jméno:
E-mail:
Předmět:
Zpráva:
Prosím opiště kód z obrázku. Je-li obrázek nečitelný, klikněte na něj.
Aktuality

24.03.2020Aktuální informace o provozu servisu a prodeje vozidel

Vážení zákazníci,

vzhledem k Usnesení Vlády ČR č. 211 ze dne 14. března 2020 musíme omezit provoz v našem automobilovém dealerství a přijmout opatření, abychom neohrozili zdraví našich zaměstnanců a ani vaše, našich klientů.

Budeme se snažit vyřešit jakékoliv Vaše potřeby a naše služby zachovat v maximálním možném rozsahu s ohledem na vývoj situace a nařízení vlády ČR.

Od pondělí 23. března 2020 zajišťujeme servisní služby v plném rozsahu s omezenou provozní dobou Po-Pá: 8:00 - 16:00 hod.

Autoporadna

Počet přísvěvků 601

Korekce vstřikovačů po čištění ultrazvukem?

Dobrý den, Prosím o odpověď na můj stručný dotaz. Nechal jsem si demontovat a vyčistit vstřikovače ultrazvukem v jednom diesel servisu (Denso) a zajímalo by mě, zda-li je nutné provést následně jejich korekci (kalibraci) pomocí diagnostiky. Moje teorie je taková, že nyní mohou rozprašovat lépe, tím pádem by mělo přepadem jít méně nafty zpět, na druhou stranu auto si údajně jednou za čas provádí korekce samo. Zajímal by mě Váš názor. Děkuji. S pozdravem Zelenka Michal (mazda 6 GH, 2.2D 132kW)

Vážený pane Michale,

v každém případě doporučuji nechat udělat korekci vyčištěných vstřikovačů pomocí diagnostiky. Korekcí se totiž provede přizpůsobení množství vstřikovaného paliva aktuálnímu stavu motoru - nebál bych se v tomto případě použít slovo optimalizace. A o to vlastně jde. Optimální možství vstřikovaného paliva zajistí maximální výkon motoru při minimalizaci množství paliva. Kromě toho bych nemohl potvrdit, že by si motor dělal korekci vstřikovačů  čas od času sám. Proto Vám provedení korekce vstřkovačů vřele doporučuji a považoval bych za rozumné a nanejvýš vhodné tuto korekci ultrazvukem vyčištěných vstřikovačů po ujetí cca 20 tis. km zopakovat.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

automatická převodovka

Dobrý den mám dotaz chtěl bych manželce koupit auto ale s automatickou převodovkou tak se ptám na co si mám dát pozor a která značka auta jí má ne nejlepší ale dobrou Děkuji

Vážený pane Eduarde,

jak už jsem napsal zrovně v předcházející odpovědi, nemáme mnoho praktických zkušeností s automatickými převodovkami. Těžko tedy radit a už vůbec bych si netroufl  v této věci hodnotit konkurenční značky. Za sebe to mám vyřešené. Celý život jezdím rallye a tudíž používám výhradně mechanické řazení a stejně jsem postupoval i doma. Manželka se nekompromisně naučila správně řadit s mechanickou převodovkou. Na můj vkus je automatická převodovka zkrátka zbytečně složité a komplikované zařízení a může mít tudíž sklony k poruchám viz jeden z Murphyho zákonů, který říká, že vše, co se může pokazit se dříve nebo později pokazí.

Pokud budete kupovat auto nové, bude Vaše rozhodování jednodušší. Současné vozy prodávané v Evropě  už mají automatické převodovky přece jen vypiplané. Ale při výběru ojetého vozu bych si z hlediska automatické převodovky ale radit netroufal.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

Automatická převodovka u Hyundai Sonata Crdi 2007

Dobrý den, rád bych se zeptal na váš názor a zkušenost týkající se automatu u Sonaty rv. 2007. Jedná se o model s 2.0 l Crdi se čtyřstupňovým automatem. V nedávné době se mi rozsvítila kontrolka "check engine" na palubní desce. Auto bylo připojeno na diagnostiku a dozvěděli jsme se, že převodovka hlásí chybu P0700 a P0741, která odkazuje na možný problém se spojkou přemostění hydroměniče. Dodám, že u vozu nepozoruji žádný problém, převodovka řadí subjektivně normálně, včetně čtvrtého stupně a neškube ani "neváhá". Jediné, čeho jsem si povšiml, bylo to, že ve chvíli, kdy se rozsvítila kontrolka, tak převodovka dvakrát téměř neznatelně "škubla". Bylo to při ustálené jízdě v kopci a přišlo mi to, jako kdyby převodovka "zaváhala" jestli zařadit čtyřku nebo trojku. V tuto chvíli se rozsvítila kontrolka a od té doby svítí. Rád bych předešel závažnějším problémům a nechal včas udělat na převodovce servis. Mohu se zeptat, jaký je váš odhad toho, co by mohla být příčina zmíněného problému a jaký je váš odhad toho, jakým způsobem by se dala tato věc řešit? Předem moc děkuji za odpověď. S pozdravem, Hamrle

Vážený pane Lukáši,

obecně musím konstatovat, že máme velmi málo praktických zkušeností z automatickými převodovkami. Vozy námi prodávaných a servisovaných značek se u nás prodávaly převážně s mechanickým řazením a obliba automatů  se na trhu pojevila až v poslední době, a tak jsme zatím poruch a problémů s automatickými převodovkami měli naštěstí velmi málo.

Domnívám se, že chyba P0700 (závada v automatické převodovce) je chyba primární a P0741 (spojka měniče točivého momentu) byla zaznamenána až následně. Kromě toho se ve Vašem případězřejmě  jedná o vůz importovaný z Ameriky, protože v evropských vozech má kontrolka MIL žlutou barvu se symbolem motoru, zatímco v amerických vozech se rozsvítí žlutý nápis "check engine". Mluvím o tom proto, že automatické převodovky v amerických vozech bývají z evropského hlediska poddimenzované a nejsou na členitost evropských silnic nejvhodnější.

Považoval bych ve Vašem případě za rozumné zkontrolovat hladinu a stav oleje v automatické převodovce. Měli jsem případ nedostatku oleje, kdy chybový zápis přesně odpovídal tomu Vašemu. Obdobně by se mohl projevovat i přepálený či přejetý olej v převodovce. Dále bych doporučoval zkontrolovat činnost ovládacích ventilů řazení automatické převodovky. Nestává se ale  často, že by ventil zůstal jednorázově "viset" a pak by opět začal fungovat, ale úplně vyloučit to nejde. Kdybych si měl ale nyní vsadit, sázel bych na ten olej. Klidně se mohlo stát, že jeho hladina je na hranici a při jízdě do kopce se olej slil dozadu karteru a v tomto okamžiku tam bylo oleje málo, převodovky lehce zaškubala a rozsvítila se kontrolka MIL.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

Časté regenerace DPF filtru

Dobrý den! Děkuju za váš vstřícný a profesionální odpověď. Abych se přiznal přídavný topení webasto ,mně vůbec nenapadlo. Vzpomínám na případ, když před pár lety, jsem taky vypozoroval obrovský objem bílého kouře za autem. Bylo to někdy na podzim. Hned jsem to zkonzultoval v místním autorizovaném servisu, kde následně i vše zkontrolovaly. Tenkrát jsem byl ujištěn, že o nic vážného nešlo, že pouze byl větší objem kondenzátu ve výfuku. Hned cestou ze servisu jsem si všiml kouře zpod kapoty na spolujezdcově straně. Hned jsem se vrátil do servisu, a odpověď opět , že nic zvláštního se neděje, že jenom se sepnul přídavný topený, a ten má výfuk do motorového prostoru, a že je to celkem normální. Ale to jsou pouze dohady. Tento problém mně docela zajímá, a zároveň docela znervózňuje. Proto rád bych, si domluvil u vás nějakou návštěvu, minimálně na nějakou diagnostiku, třeba i vámi zmíněnou měření komprese motoru. Přiznám se že prozatímní zkušenosti se zdejšími servisy nejsou úplně k mé spokojenosti. Rád bych to zkusil u vás, už jenom z důvodu vaši poradny, kde je znát patřičný znalost a profesionalita.

Vážený pane Jozefe,

děkuji Vám za pochvalu naší poradny. Nicméně jsem naprosto přesvědčen o tom, že každý autorizovaný servis MAZDA má dostatek správných informací, odpovídající vybavení a kvalifikované mechaniky k tomu, aby Váš problém s častým regeneraci filltru DPF analyzoval a závadu odstranil. Pokud byste se přesto rozhodl jet k nám do Plzně, je třeba se objednat u přejímacího technika pana Jiřího Vítka na tel. 377 260 122 a nebo 773 747 850 a poskytnout nám na analýzu problému dostatek času.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

Kontrola rozvodů M6

Dobrý den, poskytuje, prosím, váš servis pouhou kontrolu rozvodového řemene u M6/2006 (popř. cena)? Najeto cca 215tis, v ESK se o výměně nepíše a garanční knížku nemám. Vůz koupen v Aspektě, VIN JMZGY19R661424290. Děkuji za info

Vážený pane Radane,

kontrola rozvodového řemene se nedělá, protože nemá žádný smysl. Není na něm totiž žádné případné poškození vidět. Proto je třeba dodržet předpis výrobce a rozvodový řemen včas vyměnit. Pro Váš vůz platí, že interval výměny je 120 tis. km a nebo šest let provozu, podle toho, co nastane dříve. První záznam v ESK je shodou okolností u nás v roce 2011, stav ujetých kilometrů cca 140 tis. Pokud tedy předpokládáme, že předchozí majitel Vašeho vozu rozvodový řemen nechal vyměnil ve 120 tis. ujetých kilometrech, považoval bych za nanejvýš vhodné rozvodový řemen vyměnit, protože prvních 120 tis. km mohlo být najeto někdy v roce 2010 a tudíž časový test šesti let se naplnil zřejmě v roce 2016 a ujeté kilometry se pomalu, ale jistě blíží 240 tis., kdy by se měl podle kilometrů měnit rozvodový řemen podruhé. S ohledem na to, že případné přetržení či přeskočení rozvodového řemene  zpravidla způsobí rozsáhlou destrukci motoru, jejíž oprava se pochybuje v řádu desítek tisíc korun, doporučoval bych Vám rozvodový řemen vyměnit. Pro úplnost informace ještě doplňuji, že se dá vzhledem k počtu ujetých kilometrů předpokládat, že součástí výměny rozhvodového řemene bude rovněž výměna napínáku a vodících kladek.  

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

RVM na CX7

Dobrý den, systém RVM svítí žlutě a nefunguje, přitom mám vyměněny dva radrové pod zádním nárazníkem a diagnostika nehlásí žádnou závadu. Jak závadu odstranit nebo jinak nalézt její příčinu? děkuji

Vážený pane Jiří,

na okraj pro ostatní uživatele naší poradny poznamenávám, že systém RVM se systém automatického sledování provozu za naším vozem. V případě, že ve vedlejším jízdním pruhu a to levém i pravém se blíží vůz, který je již tak blízko, že by bylo nebezpečné, abychom před ním přejížděli z pruhu do pruhu, upozorní nás tento systém na takové vozidlo jedoucí za námi  a to žlutým obrázkem ve zpětných zrcátkách a současně i akusticky.

     Pokud je vše tak, jak popisujete v dotazu, nejedná se ve Vašem případě o závadu. Pokud totiž dojde k výměně radarů, je nutno je následně seřídit podle předpisu výrobce. To umí udělat každý patřičně vybavený a správně informovaný servis. Bez tohoto seřízení nových radarů  systém RVM ve Vašem voze fungovat nebude. Doporučuji Vám proto navštívit nejbližšího autorizovaného opravce vozů MAZDA, který Vám radary seřídí.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

Hyundai i30 combi

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli je u vozu Hyundai i30 combi podsvícené ovládání nastavení zrcátek?

Vážený pane Pavle,

praktickými pokusy na několika vozech jsem dnes zjistil, že ovládání nastavení vnějších zrcátek vozu Hyundai i30 podsvětlené není.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

skoda roomster 1.2.htp

Dobry den problem so stahovanim elektronickych okien - lava strana vodica nefunguje vobec a prava strana spolujazdca funguje obcas - ked nejde vzdy musim vysunut a zasunut poistky v poistnej skrinke ale nie poistku na strane spolujazdca ale na strane vodica - poistky su v poriadku neposkodene staci ich len vysunut a zasunut.........

Vážený pane Jane,

jak víte, naše poradna je zaměřena na zcela jiné značky než máte Vy. Takže popravdě musím přiznat, že na Váš dotaz správně odpovědět neumím. Domnívám se ale, že problém bude spočívat v nastavení koncových poloh mechanismu stahování oken. Zřejmě dochází k tomu, že koncový vypínač se nerozpojí zcela a teprve až příslušný elektrický obvod přerušíte vyjmutím pojistky, začne znovu fungovat. Domnívám se, že k odstranění Všeho problému bude stačit nové naprogramování stahování oken. Dříve se to dělalo kombinací tlačítek stahování, dnes se to dělá přes diagnostický počítač, což bude zřejmě i případ Škody Roomster. 

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

Časté regenerace DPF filtru

Dobrý Den! Mám vozidlo Mazda 6 2,0 MZR-CD, r. v 3.2008, najeto 155 tisíc km. Již dva roky neúspěšné bojují s problémem častých regenerací s DPF filtrem. Auto provozuju převážné na dálnici, denně jezdím do práce 130 km, z toho 90 km je dálnice. Auto s tímto problémem již byl dvakrát v autorizovaném servisu, ale vždy bez výsledku. V srpnu loňského roku, jsem měl auto v neautorizovaném servisu, která se specializuje se na Mazdy. Došlo k výměně SCV ventilu, EGR ventilu (vše nový originál díly), vstřikovače vymontované a poslané na testy kde prošly bez problému. Dále DPF filtr bylo vyříznuto, a odeslán k vyčistění s technologii Heat Air (údajně vyčištěno 250 g z filtru). Pak auto dostal nový olej (bohužel ne originál, ale specifikaci ACEA C1splnujě), nový olej filtr, palivový filtr a nové podložky pod vstřikovače. Dostalo to i novou baterku. Od tohoto zásahu mám najeto 8500 km. Ale přes to všechno regenerace probíhá v poslední době nepravidelných krátkých intervalech. 14 dnu dozadu se mi rozsvítila kontrolka DPF , pak následovalo regenerace po 75 km-rech, pak po 130-ti, 180-ti , a koncem týdne jsem se dostal na hodnotu 240 km. Ale hned další týden zase po 50-ti km. Nutno dodat, že v těch mrazivých dnech auto mi docela bíle kouří, a to i když auto je zahřáté vždy po minimální sešlápnutý plynu je vidět větší objem bílého kouře. Mám vypozorováno přes diagnostiku, že regenerace v krátkých intervalech, vždy se spustí na základě hodnot PM ACC, a PM ACC DSD (vždy kolem hodnot 4,80 g/L, a hodnota PM GEN 1,68 g/L) Když se mi interval prodloužil na těch 240 km, tak to se spustilo na základě PM GEN (4,87 g/L) a v té chvíli PM ACC 3,37 g/L, a PM ACC DSD 1,39 g /L. Chtěl bych se zeptat na váš názor, v případe tip na co se zaměřit, co by to mohlo způsobit. Mám totiž podezření na lambda sondu za filtrem, anebo před katalyzátorem, že posílá zmatené hodnoty řídící jednotce, která pak to pouští regenerace předčasně. Je nějaký jednoduchý způsob například měřením odporu na lambda sondě jak si ověřit jeho správnost. Za váš názor a odpověď předem děkuju.

Vážený pane Jozefe,

čas mezi položením Vašeho dotazu a dnešní mojí odpovědí jsem využil k tomu, abych na diagnostice přeměřil řádově desítku obdobných vozů jako máte Vy, které byly v tomto čase u nás v servisu. Mám tedy nyní k dispozici celkem slušný porovnatelný vzorek. Auta jsem si nijak nevybíral, nezjišťoval jsem, jak jsou užívána, kde a co tankují a podobně. Zjištěné hodnoty lze shrnout asi takto:

1. Průměrný interval regenerace DPF u zkoumaného vzorku vozů vyšel 637 km.

2. Nejnižší extrém byl 212 km

3. Nejvyšší extrém 1218 km

4. Regenerace je skutečně automaticky zahájena v oblasti hodnot, které uvádíte ve svém dotazu. Rozdíly hodnot v okamžiku zahájení regenerace se od Vámi uváděných lišily maximálně o necelé dvě desetiny.

    Podle mého názoru z  toho vyplývá, že řídící jednotka Vašeho vozu zahajuje automatickou regeneraci ve správný okamžik a tudíž bychom ji  mohli zatím jako zdroj Vašich problémů vyloučit.  Pro ostatní čtenáře naší poradny na tomto místě uvádím, že pan Jozef mi ještě v mezidobí napsal mail, ve kterém uvádí, že tankuje pouze kvalitní značkové palivo.  Jestiže tedy řídící jednotka zahajuje automatickou regeneraci zřejmě ve správný okamžik, lze z toho dovodit, že buď dostává chybné údaje o stavu znečištění DPF a nebo je DPF skutečně tak znečištěn, že je jeho regenerace nutná. Obvykle informace o zanesení DPF vyhodnocuje řídící jednotka tak, že porovnává údaje z tlakových čidel před DPF i za DPF a z rozdílu tlaku usuzuje na potřebu zahájit regeneraci DPF, přičemž předpokládá, že úbytek tlaku výfukových plynů ve filtru je přímo úměrný  míře jeho znečištění a v okamžiku, kdy rozdíl tlaků dosáhne nastavené hodnoty, spustí se regenerace. Motory RF vozu MAZDA6 to mají ale řešeno jinak. Před filtrem, na filtru a za filtrem je trojice teplotních čidel a navíc za filtrem je ještě senzor kouřivosti, v podstatě tedy lambda sonda. Tyto čtyři senzory dohromady dávají informace do řídící jednotky, která je vyhodnocuje a dává povel k zahájení automatické regenerace. Nepochybně toto řešení dává možnost řídící jednotce sledovat a vyhodnocovat vlastní průběh regenerace, protože tato je spojena s prudkým a řádovým nárůstem teplot ve filtru. Musím připustit, že zatím se mi nepodařilo zcela rozkrýt vazbu mezi teplotami na třech místech filtru a jeho zanesením, ale zcela jistě taková vazba existuje, protože automatická regenerace DPF je zahajována v různých vozech při zhruba stejném obsahu pevných částic na litr, jak jsem si v praxi ověřil. 

     S ohledem na Váš způsob užívání vozu a na používané palivo je četnost regenerací podle mého názoru příliš vysoká. Ze všeho výše uvedeného vyplývá, že buď motor skutečně špatně spaluje a pevné částice filtr skutečně zanáší  a nebo některé z oněch čtyřech čidel (třeba i všechna) nedávají řídící jednotce správné informace a ta se mylně domnívá, že je třeba regeneraci zahájit. Na základě Vašich informací z dotazu se spíše přikláním k první variantě. Tedy motor skutečně špatně spaluje a pevné částice filtr skutečně zanášejí. Opírám se přitom o Vaši formulaci, že výfuk Vašeho vozu kouří bíle (což je jeden z typických projevů nedokonalého spalování nafty) a dále o informaci, že z demontovaného filtru bylo údajně odstraněno 250g nečistot z litru. To je poměrně veliké číslo, které, pokud je pravdivé, svědčí o tom, že motor Vašeho vozu pevné částice vytvářel a zřejmě i dále vytváří a že se je nedaří odstranit, tedy spálit, automatickou regenerací. Pokud byly skutečně vyměněny všechny díly, které ve svém dotazu uvádíte, pak už skutečně není mnoho důvodů, proč by motor měl spalovat špatně. Jedním z možných důvodů by ale  mohla být například příliš nízká komprese. Doporučoval bych v každém případě změřit aktuální kompresní tlaky motoru. Několikrát už jsem se ve své praxi setkal s tím, že prasklá hlava byla velmi neodborně opravena zavařením a spalovací prostor ve snaze opravce situaci vylepšit byl ručně dobrušován a motor takto "opraveného" vozu špatně spaloval, kouřil a extrémně často regeneroval. Totiž v situaci, kdy výrobce motoru kvůli emisním předpisům dělá všechno možné (a možná i nemožné), aby předpisům vyhověl, je zpravidla každý podobný zásah na škodu věci. Ale důvodů nízkých kompresních tlaků v motoru může být samozřejmě více. Od přílišného opotřebení motoru až třeba po netěsníci ventily. Ale setkal jsem se ve své praxi  již s několika dalšími důvody častých regenerací DPF u motoru RF. Například  jedním skoro raritním důvodem byla závada v přídavném přihřívání motoru Webasto, což se kromě jiného projevovalo tím, že zdánlivě na tom zcela nezávislá řídící  jednotka motoru dodávala více paliva, než bylo potřebné, což mělo za následek špatné spalování paliva, čímž vznikaly zejména saze, nadměrně zanášely DPF, který pak často automaticky regeneroval. Dále jsem našel ve svých letitých poznámkách případ, kdy  servis  dal do motoru nové vstřikovače, ale opomněl a nebo nemohl díky absenci správného servisního vybavení dát o těchto nových vstřikovačích  zprávu řídící jednotce motoru, navíc nebyla v tomto případě provedena ani korekce vstřikovačů a výsledek byl stejný, jako v předcházejícím případě. Příliš mnoho paliva ve válci, jeho špatné spalování, tvorba sazí a časté regenerace DPF.

Z dotazu vyplývá, že o svém problému už hodně víte a hodně o tom přemýšlíte, ale přesto, aniž bych Vás chtěl jakkoliv podceňovat, si dovoluji poznamenat, že v případě regenerace je třeba podřídit jízdní styl právě probíhající regeneraci a dodržet pravidla, které pro tuto situaci  stanovuje výrobce vozu. To znamená jet dostatečně dlouho konstatní rychlostí a tím zajistit, aby regenerace byla provedena až do konce.

Jako další perličku (a oslí můstek)  v této souvislosti poznamenávám, že jsem ve svých záznamech našel ještě jeden raritní důvod extrémně častých regenerací DPF na jednom voze. Vše se tvářilo v pořádku až nakonec chemický a fyzikální rozbor vzorku paliva ukázal, že používaná nafta má nižší bod vzplanutí a zákazník to pak vysvětlil tím, že do nafty z důvodů lepších studených zimních startů dával  cca 5 litrů benzinu na nádrž. Výsledkem ale bylo, že tato směs sice lépe startovala, ale hořela za vyšší teploty, což motoru až tak nevadilo, ale tepelný senzor v DPF to vyhodnocoval tak, že je třeba filtr regenerovat. Po načerpání "správného" paliva bylo po problémech a četnost regenerací se ustálila v obvyklém intervalu. Napadá mne v této souvislosti, že možná i zimní nafta by se mohla třeba takto projevovat. Netvrdím to, je to pouze okamžitý nápad, který nemám nijak potvrzený, ani vyzkoušený. Ale možná by stálo za to  úplně vyjet nádrž a jinde než normálně a sledovat četnost regenerací.

Onen oslí můstek spočíval v tom, že čidla samozřejmě nemusí být ošálena palivem, ale nemusí dávat správné informace. Ačkoli předpokládám, že v autorizovaném servisu všechna tato čidla zkontrolovali, pokusím se zjistit, zda by existovala nejaká možnost jejich laické kontroly a pak svoji odpověď doplním. Z mých zkušeností ale zcela jednoznačně statisticky vyplývá, že počet závad na čidlech DPF je v zásadě zanedbatelný. A pokud, tak zpravidla jde o mechanické poškození přívodního vodiče či konektoru. Nicméně i s nefungujícími čidly už jsem se setkal a závadu v nich vyloučit nelze. Správně vybavený a informovaný servis je samozřejmě umí zkontrolovat, nejlépe diagnostickým přístrojem, který je schopen zaznamenávat řadu hodnot za jízdy.

Doporučuji Vám tedy, abyste se obrátil na důvěryhodný, dobře vybavený a správně informovaný servis, který by měl závadu na Vašem voze umět zjistit a následně i odstranit.

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

Váš názor

Dobrý den, zajímal by mě Váš názor na autorizovaný servis Hyundi Havlíčkův Brod.Nahlášená závada-auto špatně startuje ráno , nepravidelný chod motoru z výfuku černý kouř nejde do otáček -evidentně špatná žhavící svíčka.Po 2 dnech jejich diagnóza byla -špatná baterie koupt novou.Odvezl jsem auto soukromníkovi s popisem závady za tři hodiny bylo auto opraveno stím že baterka je v pořádku a vadná byla opravdu žhavící svíčka.Auto chytá i mrazech opět parádně.Jakeý máte názor na autorizovaný servis Hyundai v Havlíčkově Brodě.Děkuji

Vážený pane Pavle,

naše poradna, která má technické a nekomerční zaměření, striktně dodržuje několik pravidel. Mezi tato pravidla patří i to, že se zásadně nevyjadřujeme k tomu, jak v konkrétním případě postupoval ten či onen konkureční opravce či prodejce. Toto pravidlo  bude dodrženo i v tomto případě. 

Váš servisní tým ASPEKTA, Rokycanská tř. 62, 312 00 Plzeň, autorizovaný prodej a servis vozů MAZDA a HYUNDAI

Počet přísvěvků 601